FANDOM

Matt

Scena z filmu Termiator

Matt Buchanan – Postać fikcyjna z pierwszej części Terminatora zagrana przez Ricka Rossovicha. Bohater obdarzony przyjaznym stosunkiem do innych osób, oraz nieco błaznowatym zachowaniem zginął piątkowej nocy 13 maja 1984 roku w domu dziewczyny Ginger], która wynajmowała mieszkanie wraz z przyjaciółką Sarą Connor. Podczas gdy Ginger szykowała drobny posiłek dla swojego chłopaka, terminator wkroczył do mieszkania w celu zabicia Sary Connor, zamiast jej w łóżku zastał na wpół śpiącego Matta, po nierównym pojedynku maszyny z człowiekiem, T-800 "wyrzuca przez zamknięte drzwi" zwłoki Matta wprost przed idącą do pokoju Ginger.

CiekawostkiEdytuj

  • 13 maja w filmie przedstawiono jako piątkową noc, Ginger przed przyjściem Matta w rozmowie z Sarą podkreśla: "[...]Jest przecież piątkowy wieczór[...]". W rzeczywistości 13 maja 1984 roku przypadała niedziela. Wszystko to wynikało z rocznego opóźnienia nagrywania filmu.
  • W scenariuszu Matt początkowo miał się nazywać McCallister, zmiana nazwiska na Buchanan wynikała z wielu zmian i poprawek w scenariuszu.

LinkiEdytuj

Profil Ricka Rossovicha na imdb.com

Więcej z Fandomu

Losowa wiki