Fandom

Terminator Wiki

John Connor

54strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

John Connor – fikcyjna postać z trylogii filmów Terminator. Młody John w serialu Terminator: Kroniki Sary Connor wraz z matką posługuje się również nazwiskami Reese (po ojcu) i Baum.

Jest synem Sary Connor i żołnierza Kyle’a Reese’a. W przyszłości, według fabuły filmu, ma stać się przywódcą powstania skierowanego przeciw cyborgom, zbuntowanym maszynom, opartym na sztucznej inteligencji, dążącym do eksterminacji ludzkości.

Connor jest postacią, którą w każdej produkcji gra zupełnie inny aktor. Jako pierwszy rolę dorosłego Johna Connora zagrał Michael Edwards w filmie Terminator 2: Dzień sądu. W tej samej produkcji młodego Connora zagrał Edward Furlong. W ostatniej części trylogii, Terminator 3: Bunt maszyn, w postać przyszłego dowódcy ruchu oporu wcielił się Nick Stahl. W najnowszym filmie kinowym w roli Connora obsadzono Christiana Bale’a. W serialu postać młodego Connora gra Thomas Dekker.

Historia Edytuj

W pierwszej części filmu (12-13 maja 1984 roku) John Connor występuje we wspomnieniach żołnierza, którego wysłał w przeszłość do 1984 roku w celu chronienia własnej matki, Sary, przed cyborgiem T-800.

John Connor urodził się 28 lutego 1985 roku. Przez kolejne dziesięć lat Sarah uczy go wszelkich możliwych sposobów walki z maszynami.

7 czerwca 1997 roku – pocałunek Johna i Kate Brewster na imprezie u Mike’a Kripke. Rozpoczęta znajomość znajdzie swój dalszy ciąg dopiero po 8 latach.

W 2. części filmu (8-9 czerwca 1995 roku) Skynet wysyła w przeszłość do 1995 roku ulepszony prototyp cyborga, T-1000, z misją zlikwidowania Johna Connora, gdy ten jest dzieckiem. John wysyła przeprogramowanego przez siebie T-800, aby chronić samego siebie. John ma wtedy 10 lat, znajduje się pod opieką rodziny zastępczej (państwa Voightów), gdyż jego matka została osadzona w szpitalu psychiatrycznym za próbę ataku na Cyberdyne. John i T-800 pomagają Sarze uciec ze szpitala oraz, próbując zapobiec Dniu Sądu, wysadzają w powietrze siedzibę Cyberdyne.

W 3. części (24 lipca 2005 roku) przedstawione są wydarzenia, które mają miejsce 10 lat po udanym powstrzymaniu Dnia Sądu. Data 29 sierpnia 1997 roku przeszła dla świata niezauważona. John Connor żyje z dnia na dzień – bez domu, bez kart kredytowych, telefonu i pracy. Nie ma żadnego sposobu, dzięki któremu Skynet mógłby go namierzyć. Jednak tylko do czasu gdy z przyszłości przybywa nowy model terminatora, T-X o ciele kobiety. Ruch oporu wysyła w przeszłość terminatora T-850 do ochrony Johna. John Connor krzyżuje ścieżki z Katherin Brewster, która w przyszłości zostanie jego żoną. Próbują powstrzymać Skynet, co doprowadza ich do podziemnego bunkra, gdzie mogą bezpiecznie przeczekać pierwsze uderzenia jądrowe w USA.

11 lipca 2029 roku – armia Johna Connora forsuje zabezpieczenia Skynetu, ludzkość wygrywa wojnę. Dogorywający Skynet zdołał wysłać w przeszłość dwa modele terminatorów (T-800 do roku 1984, by ten zabił Sarę, oraz T-1000 do roku 1995, by zgładził dziesięcioletniego Johna). W ślad za nimi John wysyła Kyle’a Reese’a do roku 1984, w samobójczej misji ochrony Sary Connor, oraz przeprogramowanego przez siebie T-800 do roku 1995, w celu ochrony samego siebie.

4 lipca 2032 roku – John Connor zostaje zabity przez terminatora T-850.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki